Dineren bij de Boer maakt velen Blij

Onder een stralende zon beleefden 140 gasten op zondag 22 mei de eerste versie van Dineren bij de Boer. Tijdens deze bijeenkomst, georganiseerd door de Lionsclub Duiven, is geld ingezameld voor de stichting Blij uit Groessen. Chris Blij en zijn vrouw ontvingen aan het eind van deze bijeenkomst een cheque ter waarde van € 10.000,-. Ze waren aangenaam verrast en ontroerd door dit hoge bedrag.

Het Diner werd gehouden in de koeienstal van de Familie Reijmer aan de Broekstraat te Duiven. De bezoekers konden zitten aan een lange tafel van ruim 40 meter met twee rijen hooibalen als stoelen. Achter het voerhek stonden tijdens het diner de melkkoeien in alle rust te eten of te herkauwen. Deze unieke locatie en de aanwezigheid van de koeien maakte het bij voorbaat al een geslaagde dag.

De gasten kregen een diner met aspergesoep, verse asperges met ham en een smakelijk dessert.  Dit werd allemaal belangeloos gekookt/verzorgt door Zalencentrum Berentsen uit Loo.

Alle producten zijn betrokken van lokale leveranciers: de asperges kwamen van een teler uit Drempt (De Stokhoven), het dessert kwam van de zuivelboerderij van de familie Lubbers (Landwinkel IJsseloord) uit Arnhem, de hapjes tussendoor op de borrelplank kwamen van de familie Vuulink uit Duiven (De Kaastobbe) en de wijn van een lokale Vinoloog (Stephan Kusters).

Zo rond de klok van zes was de sfeer, en hier en daar het promillage, meer dan voldoende gestegen om te starten met de Veiling van een 15-tal deels ludieke kavels zoals: twee balen hooi, een verblijf in een recreatiewoning of boot, je tanden laten bleken, een mega fles wijn, etc., en enkele kunstobjecten. Dankzij de veilingmeesters Bas en Max gingen sommige objecten meerdere malen over de kop. Dit leidde tot veel hilariteit en hier en daar en  sterk verhoogd adrenalinegehalte onder de bieders.

Het diner en de veiling resulteerden in een prachtig resultaat voor de Stichting Blij. Ook Caroline van de Sluis, voorzitter van de voedselbank Arnhem was hier zeer blij mee, omdat zij wekelijks kosteloos 30 kratten groente van Chris Blij ontvangen.
Chris Blij gaat de donatie gebruiken voor de aanschaf van plantmateriaal/pootgoed om ook de komende jaren weer belangeloos groente te kunnen telen voor diverse voedselbanken in onze regio.

Zie ook: https://www.duiven-post.nl/nieuws/algemeen/146883/benefietactie-lionsclu...

Hieronder meer info over ons goede doel: de Stichting Blij uit Groessen