11/04/2022

Begin 2022 heeft de Stichting Vluchtelingenwerk Duiven een cheque in ontvangst genomen van de Lions Club Duiven, ter ondersteuning van haar goede werk voor de lokale gemeenschap in Duiven en omstreken.

Sinds september vorig jaar geeft Stichting Vluchtelingenwerk naailes aan vrouwen die ‘statushouder’ of ‘anderstalig’ zijn. Dit gebeurt in het Naaiatelier aan de Rijksweg 53 te Duiven bij “De Stek”. Momenteel komen daar elke donderdagochtend ca. 19 vrouwen bij elkaar om het maken van kleding, kussenslopen en tassen onder de knie te krijgen, begeleid door vijf vrijwilligers.

Het doel is om, naast gezelligheid en het onderhouden van sociale contacten, de vrouwen de Nederlandse taal beter te leren en om ze te begeleiden naar de arbeidsmarkt.

De donatie van de Lions is inmiddels besteed aan scharen van goede kwaliteit en naaigaren.

Oproep:
Momenteel is er nog veel behoefte aan naaimachines en naaigarens. Mocht u nog een naaimachine over hebben dan kunt u deze afgeven bij het Repair Café in Westervoort.

Op de foto reikt Lionslid (Communicatie-commissie) Marijke Everhardus de cheque uit aan Doreth Jonker (vrijwilliger St. Vluchtelingenwerk). Ook Marja Pieterman (vrijwilliger St. Vluchtelingenwerk), Susanne Kleberg (teamleider St. Vluchtelingenwerk), Eatemad Almalik (deelnemer naaiatelier), Piet Veldman (Lionsclub Duiven) en enkele deelnemers aan het naaiatelier staan op de foto.